Zúčastnili sme sa Accace E-commerce meetup 2021
V utorok 28. 9. 2021 sa naša kolegyňa Ivana zúčastnila panelovej diskusie na online podujatí Accace e-commerce meetup 2021. Panelová diskusia sa niesla v téme „Ako podnikatelia a eshopy prekonali najťažšie obdobie koronavírusovej pandémie“. Ivana zhrnula hlavné myšlienky, ktoré sa snažila účastníkom podujatia odovzdať. Nech sa páči, toto je rýchly prehľad toho najdôležitejšieho, čo v panelovke odznelo.
Som nesmierne rada, že som sa podujatia mohla aktívne zúčastniť a diskutovať so super ľudmi, aj keď iba prostredníctvom online-u. Mojimi spoludiskutérmi boli Tomáš Horváth – zakladateľ značky sobi.eco a Petra Konáriková – Event and Community Coordinator zo spoločnosti Accace k.s.
Zatiaľ čo Tomáš prinášal do diskusie konkrétne riešenia, ktoré v ich biznise aplikovali, ja som sa snažila odovzdať hlavnú myšlienku a to, že sme počas korony potrebovali ostať ľudmi.
Naši klienti už pred pandémiou svoj online priestor riešili a mali tak vybudované dobré základy. Ako pozitívny príklad môžem uviesť značku Venergi, ktorá sa venuje šitiu pánskych košiel. Pred pandémiou mali iba kamennú predajňu a pôsobili viac ako distribútor. Keďže im to takto vyhovovalo, o e-shop nemali záujem. Práve pandémia ich však presvedčila o opaku, a tak sme pre nich eshop zabezpečovali v hlbokom lockdowne. Dnes je plne funkčný a teší sa z objednávok. To nás presvedčilo o pravdivosti tvrdenia, že všetko zlé je na niečo dobré.
Čo sme počas pandémie radili našim klientom?
Hovoriť pravdu a to, že aj oni sú len ľudia, ktorí môžu ochorieť alebo byť na pokraji síl. Ak mali problém s expedovaním zásielok kvôli nedostupnosti šúčiastok, chceli sme, aby to vedeli aj ich zákazníci. U jedného z klientov sme o tom napísali blog, kde sme situáciu podrobne vysvetlili. Samozrejme sme klientov povzbudzovali a snažili sa byť čo najviac nápomocní. To, že za e-shopom alebo sociálnymi sieťami stoja reálni ľudia, nie je jasné všetkým ani v dnešnej dobe.
V agentúre milujeme storytelling, preto ho radi odporúčame aj klientom. Radi ukazujeme reálnych ľudí, ktorí za biznisom stoja. Či už ide o majiteľov, riaditeľov alebo pánov technikov či asistentov predaja. Počas lockdownu a po ňom bolo jednoducho pozitívne slovo viac než potrebné.
Ku každému z klientov sme pristupovali individuálne a citlivo.
Hlavne sme aj počas home officu potrebovali ostať pozitívni a túto pozitivitu šíriť aj medzi klientov, ktorí boli zo situácie unavení. Čítali sme, dávali si tipy na super filmy, mali spoločné videohovory a snažili sa naberať inšpiráciu aj naďalej.
Každý člen nášho tímu má svoje lovebrands, ktoré rád uvádza ako svetlé príklady. Pre mňa sú takými značky ako Pura vida, Dope snow či Unicef. Ich marketing ma vždy niečim prekvapí a inšpiruje robiť to inak. Lebo tá ľudskosť podľa mňa do marketingu patrí.