Top
marketing_školenie

Školenie pre Galériu Schemnitz. Ako a čo sme naučili nášho klienta?

Učiť sa, učiť sa a učiť sa. V digitálnom marketingu toto slávne príslovie” platí dvojnásobne. Doba je rýchla, mení sa zo dňa na deň,  je potrebné držať s ňou krok. Minulý týždeň sme sa v malebnom meste Banská Štiavnica neocitli len tak… 

Toto nie je žiaden travelblog o tom, ako si tri Lemuráčky užívali výlet. Práve naopak. Aby naša práca dávala zmysel nielen nám, ale aj našim klientom, je občas potrebné sadnúť si a prebrať, čo je to taká marketingová stratégia a ako jej jednotlivé dieliky aktívne využívame. Školenie je pre nás zároveň možnosťou odovzdať naše skúsenosti z praxe a zlepšovať sa v prezentačných schopnostiach. Klientom školenia prinesú širší prehľad, pochopenie súvislostí a otvoria im nové príležitosti na vlastné marketingové aktivity. Všetko tak, aby sa im pracovalo čo najlepšie a najľahšie napríklad v rámci správy sociálnych sietí či PR a komunikácie s médiami.

školenie

Patience, learn,,YOU MUST! 

1# deň 

Náš klient Galéria Schemnitz, ktorá sídli v Banskej Štiavnici, mal záujem o zasvätenie do sveta marketingu a digitálneho marketingu. Výzvu vtesnať do dvoch školiacich dní teoretické, ale predovšetkým praktické informácie, sme prijali s radosťou.

Začali sme od začiatku – marketingovými stratégiami. Aby sme pochopili, kam smeruje naša značka, náš produkt alebo samotný biznis, musíme mať marketingovú stratégiu. Bez nej to naozaj nejde a v mori plnom konkurencie sa stratíte skôr, než stihnete pomyslieť na Facebook. Od všetkých možných analýz, cez určenie si cieľov, cieľových skupín, persón, marketingových aktivít, komunikačných kanálov až po tone of voice sme prešli plynulo až ku praktickým úlohám. Pretože rovnako, ako je dôležité poznať teóriu, je dôležité aplikovať ju do praxe. 

Pokračovali sme sociálnymi sieťami. Nadšený tím z galérie sme zasvätili do sveta Facebooku a Instagramu, všakovakých fičúriek, rád a odporúčaní. Content na sociálnych sieťach dokáže oživiť, osloviť zákazníkov či vyburcovať ich k akcii. Naša social media špecialistka Mia to poňala zodpovedne a našim študentom ukázala, ako využiť sociálne médiá v ich prospech čo najefektívnejšie.

2# deň 

Prvý deň bol na absorbovanie informácií skutočne náročný, no naši „študenti” to zvládli ľavou-zadnou. Na druhý deň už na školenie prišli ešte s väčším úsmevom a spokojnosťou, (možno aj preto, že bol piatok). Pokračovali sme sociálnymi sieťami, vytváraním zaujímavého obsahu a rovnako platením príspevkov. Angažovanosť, záujem aj kreativita jednotlivcov skvele fungovala v tímovej práci – pretože viac hláv, viac rozumu.

Marketing, to nie sú len sociálne siete, ale celá kombinácia komunikačných kanálov, medzi ktoré jednoznačne patria aj médiá. Ak chcete, aby o vás ľudia hovorili, musí sa o vás aj písať. Silu médií priblížila na školení naša komunikačná špecialistka Edit, ktorá má na starosti tvorbu tlačových správ, udržiavanie kontaktov s novinármi a s verejnosťou. Pretože pozitívne PR nie je jednorázová záležitosť, ale sústavná práca, rovnako ako práca na sociálnych sieťach.

Spolu s tímom Galérie Schemnitz konzultovala písanie tlačových správ, výber vhodných médií a hľadala aj možné spolupráce v rámci regiónu, ktoré by zvýšili povedomie o galérii bez umelo tvorenej propagácie. Aj toto školenie sa nieslo v znamení: pochop teóriu – aplikuj ju do praxe, pričom prebiehalo skoro celé v dialógu. Aj my sme sa počas školenia priučili niečomu novému a nazreli sme do fungovania umeleckých inštitúcií. 


Aj keď základom pobytu v Banskej Štiavnici bola práca a odovzdávanie vedomostí, keď nám
„padla”, rady sme sa vybrali spoznávať krásy mesta (o tých sa asi netreba rozpisovať) a dokonca sme si užili aj kúpanie sa v tajchu.

Nakoniec to pre nás bol ideálny pomer práce a aktívneho oddychu. Veríme, že pri najbližšej návšteve Banskej Štiavnice zájdete do Galérie Schemnitz – jej tímu sme stále k dispozícii v prípade akýchkoľvek konzultácií.

Sim Ďurkovič

Usmievavá, milujúca kávu, sem tam uhundraná, no stále s hlavou v oblakoch. Rada píšem, aj keď často sama so svojimi textami nie som spokojná. To ma ale neodradilo a možno aj práve preto som sa zo social media managera stala komunikačnou špecialistkou.