Top
korona

Pivo Corona malo jednoducho smolu. Prečítajte si o značkách, ktoré doplatili na nešťastný názov

V jednej chvíli sú obľúbené a ľudia si ich spájajú s príjemnými zážitkami, na druhý deň je všetko inak. Niektoré produkty jednoducho doplatili na výber nešťastného názvu negatívnou situáciou, ktorá zväčša otriasla svetom. Nie však ich vinou.

Rovnaký problém teraz zažíva aj americká značka Corona Beer. Celosvetovo obľúbené pivo, kráľ amerického pivného exportu, si dnes ľudia spájajú s obávaným vírusom. Ten zničil doslova všetko, čo táto značka dlhé roky budovala.

Naposledy dokonca musela Corona Beer vysvetľovať, že s nákazou nemá nič spoločné. 

Žiaľ, nie sú jediní, ktorých dostihol dostihol podobný osud. 

Poznáte cukríky Ayds?

Obľúbená značka cukríkov bola uvedená na trh v roku 1930. Vďaka rôznym príchutiam sa tešila veľkej obľube. Cukríky mali potlačiť hlad a následné priberanie – dokonalá kombinácia!

Asi vám nemusíme opisovať, ako sa začala situácia vyvíjať po nástupe choroby AIDS. Cukrovinky Ayds boli odrazu vnímané v úplne odlišnom svetle.

Po vypuknutí tejto choroby stála značka pred rozhodnutím – zmeniť názov alebo počkať, ako sa situácia vyvinie.

Tie roky 80. sa stali pre cukríky Ayds osudnými.

Smädní? Skúste SARS!

Nealkoholický nápoj SARS je ďalším produktom, ktorý v dôsledku nešťastných konštelácií hviezd a náhod doplatil na svoj názov.

Ten bol odvodený od základnej ingrediencie – bylinky sarsaparilla, ktorá má zdraviu prospešné účinky (napríklad zníženie teploty, upokojenie podráždeného a zapáleného hrdla).

Žiaľ, podobné symptómy má aj ochorenie SARS, ktoré sa v roku 2003 začalo šíriť do viac než 30 krajín sveta. Značka reagovala promptne a svoj názov zmenila na Sarsaparilla. Toto rozhodnutie bolo úspešné a nápoju sa podarilo túto epidémiu zvládnuť.

Ochutnáte čokoládu ISIS?

Tento názov sa stal osudným pre značku belgickej čokolády, ktorá sa v roku 2013 rozhodla, že je čas na zmenu názvu.

Spoločnosť aj nosný produkt – čokoládu – premenovali na ISIS. Nebolo by na tom nič zlé, kým sa neobjavila teroristická skupina s rovnomenným názvom. V roku 2014 vyhlásila kalifát na obsadených územiach Iraku a Sýrie a stala sa  hrozbou pre celý svet.

Mnohí zákazníci na túto značku nazerali v inom svetle. Spoločnosť reagovala premenovaním a urobila dobre. Značke Lebeert sa darí viac než dobre. 

Energický automobil Zica

V roku 2014 indická spoločnosť Tata Motors predstavila novinku ZICA. Názov vznikol spojením dvoch písmen z anglických slov zippy a car, čo malo vyjadrovať auto plné energie.

Názov začal pôsobiť nevhodne po tom, ako sa v roku 2015 začal šíriť vírus ZIKA, prenášaný komármi. Vzhľadom na útrapy, ktoré tento vírus spôsobil vo viacerých štátoch, bola automobilka nútená nový model premenovať.

Sim Ďurkovič

Usmievavá, milujúca kávu, sem tam uhundraná, no stále s hlavou v oblakoch. Rada píšem, aj keď často sama so svojimi textami nie som spokojná. To ma ale neodradilo a možno aj práve preto som sa zo social media managera stala komunikačnou špecialistkou.