Top

V čase pandémie nekašlite na svoju firmu a zákazníkov

Karanténa, zatvorené obchody, strach a nechuť. Sociálne dištancovanie sa a bezpečnostné opatrenia nás zavreli do klietky, z ktorej sa nevieme zatiaľ dostať. No aj keď je vaša prevádzka zatvorená a vy neviete, ako ďalej, neklesajte na duchu. V dňoch pandémie máte šancu posilniť svoje vzťahy so zákazníkmi ešte viac.

1.Informujte 

Všetky dostupné informácie o tom, ako vaša prevádzka či eshop fungujú, majte na viditeľných miestach. Na všetkých sociálnych sieťach, na webe, jednoducho kdekoľvek sa dá. Zmena otváracích hodín, zmena dodávania, výdajné okienko či iná forma kreatívneho a povoleného predaja – to všetko by ste mali publikovať skôr, než bude neskoro. Okrem toho by ste svojich zákazníkov mali informovať o tom, že vaši pracovníci sú v bezpečí a u vás im nič nehrozí.

2. Venujte im pozornosť 

O svojich zákazníkov sa starajte možno ešte viac, ako ste to robili doteraz. Nájdite činnosť, ktorou im môžete pomôcť a ktorá sa stane vašou jedinečnou pridanou hodnotou v týchto neľahkých časoch. Rovnako sa môžete zamerať na posilnenie povedomia o vašej firme. Dobročinnosti a sociálnych výziev je dosť, stačí sa zapojiť do tej správnej.

3.  Zabudnite na nudné emaily 

Newsletter stále nie je mŕtvy, aj keď sa to mnohým môže zdať. Ak ich posielate, skúste aj v tomto smere trošku zaexperimentovať a pritiahnite zákazníkov na váš web. Okrem zliav sa môžete pochváliť blogom o tom, ako sa snažíte vysporiadať s momentálnou situáciou. Rovnako môžete spolupracovať s rôznymi občianskymi združeniami a informovať o tom svojich zákazníkov. Určite sa po vašej výzve radi zapoja a pomôžu.

4. Zabávajte 

Nič nie je lepšie, ako niekoho rozosmiať, nemyslíte? Ukážte, aký máte silný tím, ako spolu držíte a odprezentujte sa na sociálnych sieťach, na webe či blogu. Krátke funny video či fotografia nemôžu nikoho uraziť. Okrem toho, s úsmevom (ako spieva Karol Duchoň) ide všetko jednoduchšie a lepšie.

5. Upracte si na webe a sociálnych sieťach 

Už dlho ste si chceli sadnúť nad takúto analýzu a následne upratovanie, no nenašli ste si doteraz čas? Teraz ho máte! Pozrite sa na vašu webovú stránku očami zákazníka. Všetko, čo nie je user friendly, napravte. Rovnako si môžete poupratovať na sociálnych sieťach. Môžete si upratať v recenziách, fotografiách a možno nájdete aj niečo hodnotné či smiešne, čo sa oplatí vytiahnuť na svetlo sveta znova.

Sim Ďurkovič

Usmievavá, milujúca kávu, sem tam uhundraná, no stále s hlavou v oblakoch. Rada píšem, aj keď často sama so svojimi textami nie som spokojná. To ma ale neodradilo a možno aj práve preto som sa zo social media managera stala komunikačnou špecialistkou.