
Sociálne siete sú online svetom, kde si svoje miesto a najmä svoju cieľovku vie nájsť každý – aj zvieratká. Teda konkrétnejšie, ich majitelia, ktorí svojim domácim miláčikom vytvorili účet a spravujú ho za nich. Tak sa rozmáha nový pojem – pet influencer.
Predovšetkým v USA patrí medzi influence ťahúňov. Svedčí o tom napríklad aj The Dog Agency, ktorá samu seba označuje ako domov zvierat s najväčším vplyvom na svete. Za sebou majú štvornohí zverenci tejto agentúry spolupráce so značkami ako Google, Fox, Barneys New York, Accor Hotels, Purina, Nikon a objavili sa v médiách ako People, The Wall Street Journal, Huffington Post.
Líder The Dog Agency Loni Edwards sa raz vyjadril, že je to jednoznačne pre ich veľký engagement.
Od počiatočného využívania pet influencerov pre biznisy späté so zvieratami a starostlivosťou o nich získavajú nemé tváre čoraz viac spoluprác a zákazok aj od iných značiek.
Pre inšpiráciu možných budúcich spoluprác vyberáme svetové top profily psích influencerov, ktorí ťažia zo sociálnych sietí.
Príkladom úspešného pet influencera je Loki s 2 miliónmi followerov. Je krížencom huskyho, malamuta a arktického vlka. Spočiatku spolupracoval s automobilovou značkou Mercedes, no dnes už spolupracuje s Toyotou.
S 9,7 milióna followerov patrí Jiff Pom medzi najsledovanejšie zvieratá na Instagrame.
Tento nemecký špic má 2 zápisy v Guinnessovej knihe rekordov za najrýchlejší beh na dvoch labkách. Objavil sa aj v klipe Katy Perry k piesni Dark Horse.
View this post on InstagramA post shared by Tuna {breed:chiweenie} (@tunameltsmyheart) on
Ako ďalšiu zvieraciu hviezdu musíme v našom rebríčku umiestniť psíka Tuna – kríženca čivavy a jazvečíka, s 2,1 milióna fanúšikov.
V našich končinách je známy z množstva mémov a účinkovania v reklamách Kofoly.
Večne nahnevanú a podráždenú Gumpy cat rovnako netreba predstavovať, aj keď tento mačací influencer zomrel v máji 2019.
Okrem 2,7 milióna followerov má aj voskovú figurínu v múzeu Madam Tussauds v San Franciscu.
View this post on InstagramA post shared by Waffles (@waffles_the_cat) on
Waffles je mačka s dokonale okrúhlou tvárou a zloženými ušami – má teda výzor s veľkým potenciálom roztopiť srdcia svojich 930-tisíc followerov.
Forbes ju v roku 2017 zaradil medzi top zvieracích influencerov.
View this post on InstagramA post shared by J U N I P E R & F I G (@juniperfoxx) on
Z netradičnejších domácich maznákov sa uchytili líšky Juniper a Fig s 2,9 milióna sledovateľmi.
Ich „mama“ predáva na vlastnom webe merch a zároveň napísala knihu o tom, aké to je žiť s líškami.
View this post on InstagramJust a raccoon enjoying tea time. Happy Friday! 🎃❤️🐶
A post shared by Pumpkin The Raccoon (@pumpkintheraccoon) on
Medvedík čistotný, alebo hovorovo aj mýval, Pumpkin má 1,4 milióna followerov, ktorí sledujú jeho život v domácnosti s 2 psami.
View this post on InstagramTo apawreciates the beauty of a snowflake...you must be willing to stand out in the cold ⛄️❄️
A post shared by Tucker | The Golden Retriever (@tuckerbudzyn) on
Aj zlatý retriever Tucker Budzyn s 2,1 milióna followermi patrí medzi psie hviezdy Instagramu.
View this post on InstagramA post shared by Lionel And Lilo The Hedgehogs (@lionelthehog) on
Ježko Lionel je tiež dôkazom toho, že influencer zo zvieracej ríše nemusí byť len pes alebo mačka.
Na Instagrame má cez 140-tisíc followerov.
View this post on InstagramA post shared by Jill The Squirrel (@this_girl_is_a_squirrel) on
Veverička Jil sa preslávila jedným videom, ktoré sa stalo virálnym.
Dnes má 720-tisíc followerov.
Ako sme spomínali na začiatku, pet influencer je v našich končinách v úplnych počiatkoch.
Samozrejme, na Instagrame nájdete množstvo zvieracích profilov, ktoré ich majitelia s radosťou spravujú a starajú sa o ne. Potenciál zvieracieho influencingu vycítili aj slovenskí influenceri.
Spomeňte napríklad Sajfu a jeho Molly (+ 5 000 followerov), youtuberov Goga, Lucy Pug a ich LiliMiniPug (236-tisíc foll.) či rapera Pil C s influencerkou Naty Kerny a ich Donatela (+ 6 000 foll.).
Ako sa tento typ influencingu uchytí na Slovensku, uvidíme v priebehu najbližších rokov. Vzhľadom na to, že influencer marketing patrí medzi najväčšie marketingové trendy súčasnosti, je možné očakávať, že každá „novinka“ a odchýlka od tradičnosti bude vítaná.
Mojou vášňou je písanie, preto som sa, čuduj sa svete, ocitla aj v Lemuri na pozícii komunikačnej špecialistky. Starám sa o PR komunikáciu našich klientov a redakčne pokrývam magazíny, ktoré vydávame. V kolektíve som známa najmä svojou hláškou „ty koksó".