fbpx
Top

Jednoduché tipy pre vianočný marketing

 

Premýšľali ste niekedy nad tým, ako sezónnosť ovplyvňuje vašu marketingovú stratégiu? Aj keď si to väčšina spotrebiteľov nechce pripustiť, vlna predvianočných, vianočných a povianočných zliav pohltí takmer každého.

 

Štatistika, štatistika…

Prejdite si všetky štatistiky z predchádzajúcich rokov a zistite, kedy boli vaše predaje najvyššie. Porovnajte dátumy so zoznamom sviatkov a významných dní a hľadajte spojitosti. Skúste premýšľať ako vaši zákazníci a možno nájdete niečo zaujímavé

 

Ako navodiť u vašich zákazníkov či fanúšikov vianočnú atmosféru?
Nesnažte sa zvianočniť všetko. Ak je vonku upršané počasie, nevyhoďte potenciálnym zákazníkom na oči zasneženú krajinku s chalúpkou v pozadí. Využite ich náladu a dajte im tip, ako zrelaxovať počas sychravého počasia alebo ako využiť tento čas na hľadanie darčekov a plánovanie Vianoc:

„Vonku prší a vy popíjate teplý čaj? Prečítajte si náš nový newsletter a premyslite darčeky pre vašich blízkych v predstihu. Vyhnete sa tak predvianočnému stresu 🙂 “

Vianočný čas predsa nemusí byť nutne celý červeno-zelený, plný vykúkajúcich Santa Clausov a sobov. Ak sa spojí tím kreatívnych ľudí s chuťou vymyslieť niečo nové, nebude to na škodu. Dajte si počas tohtoročných sviatkov záväzok vymyslieť kampane kreatívnejšie a inšpirujte sa aj zahraničnými spoločnosťami.

 

Príklad vianočnej kampane na inšpiráciu

Veľmi pekným príkladom využitia sezónnosti v marketingu je každoročná kampaň Starbucks a ich červených pohárov. Každý rok pred Vianocami vymenia všetky to go poháre za červené a nabádajú ľudí, aby ich pokreslili podľa svojich predstáv a zavesili fotku na sociálne siete s hashtagom #RedCupArt.. A veľmi pekný virálny obsah je na svete!

Viacero malých aj veľkých spoločností pred Vianocami daruje časť zárobku na dobrú vec. Získajú tým nielen dobrý pocit z pomoci, ale táto pomoc ich zviditeľní. Nájdite vo vašom okolí neziskovú organizáciu alebo občianske združenie a ponúknite im pomoc. Nemusí ísť iba o finančnú výpomoc, ponúknite im zdarma vaše služby – pomôžte im sa zviditeľniť a to zviditeľní aj vás. Pred Vianocami si predsa máme pomáhať! 🙂

Ak vlastníte eshop potešte vašich zákazníkov vianočným balením alebo vianočnou kartou s prianím či zľavovým kupónom. Nemusíte zvyšovať vaše náklady prikladaním darčeku ku každej objednávke – dajte radšej vedieť, že vám na zákazníkoch a ich spokojnosti záleží.

 

Začnite používať Google Trends

Google Trends môže byť skvelým pomocníkom, ak plánujete svoje aktivity dopredu. Podľa vyhľadávaných slov v Google viete, kedy asi zákazníci prejavujú záujem o produkty podobné tým, ktoré ponúkate, a viete tomu prispôsobiť stratégiu. Napríklad pre nášho klienta Rossignol.sk, ktorý je predajcom lyží, snowboardov a oblečenia pre zimné športy, každý rok plánujeme začiatok zimnej sezóny. Na tomto grafe z Google Trends jednoducho vidíme, kedy ľudia na Slovensku začínajú vyhľadávať slovo lyže a aj vďaka tomu nemíňame peniaze a čas. Upravením marketingových aktivít vieme efektívne zasiahnuť ľudí vtedy, kedy majú o produkty záujem.

 

Ako na komunikáciu B2B? 

My v Lemure sme minulé Vianoce napiekli perníky pre našich klientov a pri poslednom stretnutí pred vianočnými sviatkami sme im ich darovali spolu so želaním.

 

Jeden malý tip od Lemura na záver

Ak sa Vianoce skončili, neznamená to, že skončili aj všetky marketingové aktivity s nimi spojené. Využite povianočné obdobie a ponúknite lákavú ponuku či akciu. Ľudia možno nedostali to, čo pod stromčekom očakávali a budú si to chcieť kúpiť po nich. Zaujmite ich pozornosť niečím nečakaným a kreatívnym práve v tomto období a tešte sa z nárastu konverzií!

Prajeme vám šťastné a veselé plánovanie sezónneho marketingu pred Vianocami. Nebojte sa, stále nie je neskoro začať. Ak by ste to tohto roku nestihli, myslite na to budúci rok.

Ivana Mikuličková

Som asi živým dôkazom toho, že ak ťa niečo baví, venuj sa tomu a možno ťa to bude raz živiť. Marketing je mojou záľubou a zo stáží a brigád sa vykľulo moje budúce vysnené povolanie. Popri štúdiu verejného zdravotníctva na Lekárskej fakulte sa v Lemuri venujem PPC kampaniam, social marketingu a navrhovaniu stratégií. Snažím sa spájať nespojiteľné! Vo voľnom čase ma stretneš na bicykli alebo snowboarde, s dobrou kávou v ruke...