Do čoho pichnúť počas pandémie?
Pandemická situácia na celom svete spomalila naše fungovanie, uzavrela nás doma a zmenila naše plány. Ak aj vy patríte medzi tých, ktorí po dlhšom pracovne nabitom období nachvíľu poľavili a hľadajú nové projekty, do ktorých by mohli pichnúť, skúste si urobiť audit vlastnej firmy. Možno vám to pôjde ľahšie aj vďaka tipom nášho tímu.
1. Grafický tip od Lenky:
Cítite, že by to chcelo niečo nové a nie ste spokojný s tým, ako sa doteraz prezentuje vaša firma po vizuálnej stránke? Jednou z možností, ako dostať čerstvý vietor do grafiky, je nová vizuálna identita vašej firmy, prípadne redizajn. Či už sa rozhodnete pre kompletnú zmenu začínajúcu logom, alebo pre čiastočný redizajn, je dobré určiť si základné pravidlá, aby bol váš nový vizuál kompaktný a pomohol vám udržať grafiku na uzde. K tomu vám môže pomôcť dizajn manuál – návod obsahujúci základné pravidlá vizuálnej komunikácie konkrétnej firmy.
Tip: Podrobnejšie sme sa na dizajn manuál pozreli na našom blogu v článku Prečo myslieť na dizajn manuál?
2. PR tip od Edit:
Ak máte čas, využite ho na kontrolu contentu na vašom webe, blogu či sociálnych sieťach. Prečítajte si, čo ste o sebe, svojej firme či vízii napísali vo svojich začiatkoch a v prípade potreby aktualizujte informácie. Alebo si prebehnite všetky produkty v e-shope a hľadajte chyby. Ak to všetko máte hotové, nebojte sa venovať čas tomu, že sa zákazníkom predstavíte. Napíšte blog zo života firmy, oslovte na rozhovor stáleho zákazníka či priblížte svoje CSR aktivity.
3. Social marketing tip od Ivky:
Zamyslite sa nad tým, či viete v tomto období ponúknuť nejaký zaujímavý a zodpovedný produkt. My sme takto pre jedného z našich klientov vytvorili viacero príspevkov, reklám a blogov o bežkovaní, skialpinizme a splitboardingu. Ide o zimné športy mimo lyžiarskych vlekov, na čerstvom vzduchu s dodržaním sociálneho odstupu. Toto je podľa mňa cesta, ktorou treba ísť – nájsť vo svojom portfóliu produkty, ktoré majú šancu byť úspešné aj počas korony či lockdownu a priblížiť ich ľuďom.
4. Strategický tip od Sim:
Pandémia, nepandémia, myslite strategicky za každých okolností. Obzvlášť v týchto neľahkých časoch. Plánujte, vytvárajte, hrajte sa, myslite na svojich zákazníkov a v konečnom dôsledku aj na zisk. Ak vypnete v tejto situácii marketing, ohrozujete sami seba a vlastný biznis. Vaši zákazníci sa k vám už po lockdowne či blackoute nemusia vrátiť, lebo na vás zabudnú.
PS:Nezabúdajte byť svojej konkurencii stále v pätách – najlepšie o krok pred nimi 😉
5. Web tip od Marianny:
Ak máte staršiu stránku, teraz je čas na jej vynovenie, aby bola pre vašich potenciálnych zákazníkov zaujímavá. Ak ešte nemáte e-shop (a váš biznis je založený na predaji), tak je najvyšší čas sa doň pustiť.
Skontrolujte si tiež responzivitu vašej webovej stránky. Predovšetkým to, ako sa vaša stránka zobrazuje na mobilnom zariadení, pretože nikto nechce vidieť zo stránky len polovicu.
6. Social marketing tip od Mii:
Urobte si tzv. audit svojich sociálnych sietí. Skontrolujte, či máte dostatočne vyplnený profil, prezrite si, ktoré z vašich príspevkov mali najväčší úspech, či sa príspevky obsahovo často neopakujú, alebo zas neprispievate málo či nepravidelne. Je vaša titulná a profilová fotografia v správnych rozmeroch Facebooku? Jednoducho si pripravte nový, lepší „štart” vašej prezentácie firmy na sociálnych sieťach 🙂
7. Grafický tip od Janky:
Či riešite tlačoviny alebo digitálne platformy, vždy dbajte na čitateľnosť a jednoduchosť grafiky. Nie nadarmo sa hovorí, že menej je viac. Najlepšie, ak je už pri prvom pozretí jasné, čo chcete komunikovať. Samozrejme, vizuálu pomôže, ak ho viete okoreniť o vtip 🙂
8. Boss tip od Janky:
Oprášte nápady a výzvy, ktoré ste pre nedostatok času doteraz odkladali. Nový projekt, online kurz, príprava podcastu či upratanie skladu, ktorý si pamätá ešte minulé tisícročie? Využite túto príležitosť a pustite sa do toho. Nezabudnite však pri tom všetkom aj na oddych. Je dôležité načerpať energiu pri behu, prechádzke či kreatívnych prácach – aj pri týchto aktivitách prídete na množstvo nových nápadov.
9. Boss tip od Mims:
Táto doba nie je jednoduchá pre mnohých z nás. Buďte oporou nielen pre svoju rodinu a priateľov, ale aj pre svojich kolegov. Pracujte ako tím a hľadajte v negatívnom to pozitívne. Veď koniec koncov, nie nadarmo sa hovorí: čo ťa nezabije, to ťa posilní.
10. Tip tipov:
Nezabúdajte jesť, piť a spať 🙂
Ale nie, posledný tip je skôr o mindsete: Hľadajte spôsoby, ako niečo urobiť, a nie dôvody, pre ktoré sa to nebude dať zrealizovať. Nech sa to týka vašej firmy, súkromia či hobby, tieto časy preverujú celú našu spoločnosť a našu schopnosť prispôsobiť sa situácii a zároveň nezabúdať na to, že sme predsa len ľudia. Preto, ak si s niečím neviete rady, sme tu pre vás 🙂