Marketingové trendy 2021, ktoré sa zapáčili lemurom
Rok 2021 so sebou prináša nielen veľké očakávania, ale aj nové marketingové trendy. Každý z nás určite verí v ukončenie pandémie a vrátenie sa do bežného života. No práve tá je činiteľom, ktorý marketingovú scénu pekne zamiešal. Prechod firiem na home office prácu, komunikácia prostredníctvom onlinu a naše neustále pripojenie ponúkajú v digitále veľa príležitostí. No ak sú online takmer všetci, je niekedy naozaj ťažké sa odlíšiť. Potrebujete kvalitnú stratégiu a čerstvé nápady, ktoré zaujmú. Práve preto sledujte trendy a inšpirujte sa. Prinášame vám rýchly prehľad trendov, ktoré najviac oslovili nás.
1.) Videoobsah – Reels a TikTok
Nárast populárnosti videoobsahu sme sledovali aj v minulých rokoch. Práve videoobsahom dokážete poriadne zaujať a odlíšiť sa. Popremýšlajte nad využitím tohto formátu a využite ho vo svoj prospech.
Veľmi pekným príkladom je sociálna sieť TikTok, ktorá sa v minulom roku rozšírila aj na Slovensku. Už dávno neplatí, že je to sociálna sieť pre deti či tínedžerov. Nájdete na nej slovenských hercov, reštaurácie či mediálne domy, ale aj takú Svetovú zdravotnícku organizáciu (WHO).
Preskúmajte možnosti, zistite si, ako je to s vašou cieľovkou na tejto sociálnej siete a zaregistrujte sa ešte dnes. Reakciou Instagramu na túto sociálnu sieť je vznik tzv. Instagram reels – krátke videá, ktoré môžete pridať priamo do svojho profilu. Veľkou výhodou je, že sa vo vyhľadání Instagramu zobrazujú oveľa výraznejšie ako bežné posty. Ďalšou skvelou možnosťou je staré známe IGTV alebo predĺžené Live stream pre dvoch spíkrov s archívom.
2.) Shoppable príspevky a predaj na IG
Instagram, ako vždy nezaháľa a pripravuje obrovskú novinku, a to možnosť predaja priamo cez apku. V konečnom dôsledku, to teda možno bude znamenať, že podnikateľ jednoducho nebude potrebovať eshop a super optimalizovaný web. Platbu bude môcť zákazník vykonať bez prekliku na web, priamo na Instagrame. S touto možnosťou úzko súvisí už dlho dostupná možnosť vytvárania tzv. shoppable príspevkov.
Ide o predajné príspevky, v ktorých jednoducho pomocou katalógu produktov označíte svoj produkt na fotografii. Používateľ sa tak cez info o produkte môže prekliknúť priamo na stránku, kde ho ponúkate a zakúpiť si ho. Veľmi pekným príkladom je predaj kozmetiky NARS, ktorá tieto shoppable príspevky využíva veľmi efektívne. Dokonca s využitím Argumented reality (AR), čiže rozšírenej reality. Vytvorili filter, s ktorým si môžete vyskúšať farbu rúžu. Aj AR ako také bude veľmi horúcim hitom tohto roku a určite budeme svedkami krásnych nápadov a využití.
3.) Obsah generovaný používateľmi
Obsah tvorený používateľmi, čiže User Generated Content je v skratke obsah, ktorý vytvoria vaši zákazníci či fanúšikovia spôsobom, že vás pri ňom označia. Robia to väčišnou sami od seba, a to preto, lebo sa so značkou stotožňujú a majú ju radi. Pre jedného z našich klientov je takto generovaný obsah každodennou súčasťou. Ako môžete vidieť, na fotografii nižšie, ľudia sa radi podelia o radosť z krásnych dní na snehu.
Takto vygenerovaný obsah sa následne zdieľa v stories na ich Instagrame, čo predstavuje veľmi milý spôsob komunikácie a naväzovania hlbších vzťahov so zákazníkmi a fanúšikmi. Ak je vaša značka jednoducho love brand, vyskúšajte využitiť tento vygenerovaný obsah. Uvidíte, že to veľa z vašich fanúšikov veľmi poteší ak sa uvidia vo vašich stories. My ľudia sme dnes jednoducho radi súčasťou obľúbených značiek.
Tip na záver
Na záver jeden bonus – aj my v Lemuri sme už súčasťou novej, rozrastajúcej sa sociálnej siete Clubhouse. Určite neváhajte a preskúmajte ju ešte dnes. Ide o aplikáciu, v ktorej môžete reálne debatovať s ľudmi z celého sveta. Stačí vstúpiť do “miestnosti” a vypočuť si iných ľudí, debatujúcich na vopred zadanú tému. Nájdete tam kopec odborníkov z rôznych oblastí, známe osobnosti či ľudí zo slovenského marketingu. Viac o Clubhouse a o jeho využití vám prinesieme v ďalšom blogu, do ktorého zahrnieme aj naše postrehy a tipy priamo z používania aplikácie 🙂